25.06.2021 - 25.06.2021
Trainer
Ioana Maria POPESCU
Tip curs
Online
Grup țintă

Cursul se adresează conciliatorilor SAL-Fin, deja înscriși în registru dar și persoanelor interesate de legislația în domeniul procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor sau al soluționării judiciare a litigiilor în materie de consum, precum și de o bună înțelegere generală și specifică a legislației sectorului financiar și a legislației referitoare la protecția consumatorilor.

Obiectivele cursului

Cursul îşi propune ca obiectiv general actualizarea cunoștințelor legislative aferente domeniului soluționării alternative a litigiilor în cadrul sectorului asigurărilor, pieței de capital și pensiilor private.

Tematica

A. Actualizarea cunoștințelor privind cadrul legal aplicabil sectorului în care se realizează concilierea cauzei (asigurări/piața de capital/pensii private):

A.1  Cadrul legal de înfiinţare şi funcţionare a entităţii SAL -FIN.

  • Cadrul legal al Directivei 11/2013 și prin Ordonanţa 38/2015 privind SAL
  • Regulamentul de organizare şi funcţionare SAL -FIN, cu modificările și completările ulterioare

A.2  Conciliatorul – modificări/actualizări legislative

  • Noţiune. Principiul independenţei şi al imparțialității
  • Registrul conciliatorilor (condiții necesare/actualizări)
  • Răspunderea conciliatorului

B. Actualizarea legislației specifice protecției consumatorului

  • Ordonanța Guvernului nr. 21/1992;
  • Legea nr. 193/2000, Legea nr. 148/2000, Legea nr. 296/2004, Ordonanţa Guvernului nr. 85/2004, Legea nr. 363/2007, Legea nr. 158/2008,
  • Directiva 2011/83/UE

C. Actualizarea cadrului legislativ aplicabil sectorului asigurărilor-reasigurărilor, instrumentelor și investițiilor financiare, pensiilor private

  • Sectorul asigurărilor-reasigurărilor (principalele modificări/actualizări prezente în cadrul Normei 20/2017 privind asigurările auto din România)
  • Sectorul instrumentelor și investițiilor financiare (principalele modificări/actualizări prezente în cadrul Legii nr. 126 din 11 iunie 2018 privind pieţele de instrumente Financiare

Sectorul pensiilor private

Investiție

Investiția include suport de curs online de tipul share screen si suport din partea trainerului pe durata parcurgerii cursului, precum si diploma de participare, taxa pentru validarea și înregistrarea creditelor.

Detalii curs

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul financiar nebancar, denumită SAL-FIN, este constituită în baza OG nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi, care instituie cadrul legal pentru soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum și transpune în legislaţia națională Directiva 11/2013 a Uniunii Europene.
Legislația secundară incidentă activității SAL-Fin a fost modificată și completată în decursul timpului, acest modul urmărind actualizarea cunoștințelor legislative ale conciliatorilor.

Nr. de credite
5
Nr. de ore
5
Detalii Trainer

Ioana Maria Popescu ocupă funcția de Șef Serviciu în cadrul Direcției Relații cu Publicul și Petiții, Autoritatea de Supraveghere Financiară. Cu o experiență de peste 14 ani în domeniul financiar nebancar este membru permanent Investor Protection and Intermediaries Standing Committee, fost membru în cadrul Financial Innovation Standing Committee, European Securities and Market Autority unde împreună cu reprezentanții celorlalte state membre EU urmărește identificarea riscurilor pentru protecția consumatorilor și a stabilității financiare în domeniul inovării/reglementării financiare implementând o strategie de diminuare a acestora.

 

A făcut parte din grupul de lucru constituit la nivelul European Securities and Markets Authority (ESMA)- Task Force on the Distributed Ledger Technology, Task Force on Product Oversight and Governance (EIOPA) precum si grupul de lucru constituit la nivelul ASF pentru derularea și implementarea proiectului ,,FinTech a FINancial TECHnology trainig platform”.

Participă activ în programul de educație financiară al A.S.F. fiind lector prezent în cadrul școlilor din România printre care: British School of Bucharest, Școala Europeană Bucuresti, Colegiul National Gheorghe Lazar, Colegiul Economic Virgil Madgearu, Colegiul Economic Administrativ Iași , Colegiul Tehnic Dumitru Mangeron Iași, Liceul Teoretic Vasile Alecsandri Iași, ISF, Liceul Economic Iulian Pop Cluj-Napoca, Academia de Studii Economice din București, MBA Romano-Francez INDE: ASE-CNAM, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea ,,Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea ,,Vasile Alecsandri” din Bacău, Universitatea Creștină Dimitrie Cantemir, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați  etc.

Totodată, organizează și supraveghează activitatea de front office consumatori în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară în vederea consolidării activități de educare și îndrumare a acestora cu scopul de a îi ajuta să dobândească cunoștințele şi încrederea în propriile acțiuni. Asigură partea de instrumentare a petițiilor, de Call Center și contact direct/interfață între Autoritatea de Supraveghere Financiară și consumatorii de produse financiare nebancare.

Preț cu TVA
196.35 RON
Înscrie-te la curs