-

 

 

Informații generale

 

Institutul de Studii Financiare are deosebita plăcere să vă invite la Conferința Europeană a Serviciilor Financiare ECFS2021 Provocările noului deceniu în sectorul serviciilor financiare, ediţia a V-a , în data de 11  martie 2021, în sistem online.

Gestionarea datelor în procesele digitale implementate accelerat a devenit crucială ca urmare a riscului pandemic. Datele sunt fundamentul cunoașterii în domeniul serviciilor financiare - datele permit furnizorilor de servicii financiare și factorilor de decizie să ia decizii în cunoștință de cauză cu privire la alocarea resurselor, ţinând cont de legislaţia adaptată la noile condiţii de activitate. Se fac multe eforturi notabile în dezvoltarea bazelor de date diverse și robuste pentru a informa mai bine procesul decizional, dar, în ciuda multor progrese în domeniu, dovezile sugerează că nu suntem încă acolo. Riscurile cibernetice, bigdata, tentativele de fraudă, lipsa de cunoştinţe financiare de bază a consumatorilor au devenit expuneri semnificative în activitatea furnizorilor de servicii financiare şi, în acelaşi timp, puncte cheie în strategia şi planuri de acţiuni imediate ale acestora. Conferința își propune să fie un forum de dezbateri cu privire la digitalizare, inovația în serviciile financiare, aplicarea practică a ultimelor noutăți legislative, dar să adauge și o perspectivă economică și managerială a realităților din domeniul financiar, întrunind profesioniști ai finanțelor, teoreticieni și practicieni, deopotrivă.

 

Parteneri academici

 

buc uab iasi babes bv            
targoviste tg mures timisoara - pitesti -      

Termene

  • Confirmare participare/ transmitere rezumat: 20 februarie 2021
  • Transmitere prezentare (.pdf, .ppt): 10 martie 2021
  • Transmitere lucrare finală în vederea publicării: 31 martie 2021

 

 

 

Publicarea comunicărilor

Prezentările lucrărilor științifice (în format .pdf sau .ppt)  ce vor fi susținute cu ocazia acestui eveniment vor fi transmise până în data de 10 martie 2021 la adresa: evenimente@isf.ro. Articolele selectate vor fi publicate în Revista de Studii Financiare nr. 10/2021. Pentru introducerea acestor lucrări în procesul de recenzare, versiunea finală va fi transmisă în limba engleză conform cerințelor de tehnoredactare până la data de 31 martie 2021 prin email, la adresa: revista@isf.ro

 

Comitetul științific

  • Acad. Lucian-Liviu ALBU, membru al Academiei Române și director al Institutului de Prognoză Economică, Preşedinte Consiliu Ştiinţific
  • Dr. Irina ALEXE, cercetător științific asociat, Institutul de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române;
  • Conf.univ.dr. Claudiu BOȚOC, Prodecan al Facultății de Economie și de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest, Timișoara;
  • Cătălin CÂMPEANU, director adjunct, Institutul de Studii Financiare, București;
  • Conf.univ.dr. Daniel CÂRCIUMARU, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea din Craiova
  • Prof.univ.dr. Cristina CIUMAŞ, Facultatea de Ştiinţe Economice şi Gestiunea Afacerilor, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj Napoca;
  • Prof.univ.dr. Ludmila COBZARI, decan al Facultății de Finanțe, Academia de Studii Economice a Moldovei
  • Conf.univ.dr. Ionela COSTICĂ, Decan al Facultății de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori, Academia de Studii Economice București
  • Prof.univ.dr. Marius DINCĂ, Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor, Universitatea Transilvania, Braşov;
  • Dr. Valeriu IOAN-FRANC, membru fondator şi director general adjunct al Institutului Naţional de Cercetări Economice „Costin C. Kiriţescu”
  • Lect.univ.dr. Sergiu GOLUB, prodecan al Facultății de Drept, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj Napoca;
  • Lect.univ.dr. Raul Felix HODOŞ, Universitatea "1 decembrie 1918" din Alba Iulia;
  • Valentin IONESCU, Director Autoritatea de Supraveghere Financiară, Preşedinte Institutul de Studii Financiare
  • Lect.univ.dr. Meral KAGITCI, Academia de Studii Economice Bucureşti ;
  • Prof.univ.dr. Nicolae ISTUDOR, Academia de Studii Economice Bucureşti;
  • Prof.univ.dr. Nicu Marcu, Academia de Studii Economice, Bucureşti, Preşedinte Autoritatea de Supraveghere Financiară
  • Prof.univ.dr. Adrian MICU, Decan Facultatea Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea "Dunărea de Jos" din Galați
  • Conf.univ.dr. Adrian MITROI, CFA, MBA, conferenţiar , Academia de Studii Economice Bucureşti
  • Prof.univ.dr. Mihaela ONOFREI, Prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” Iași
  • Prof.univ.dr. Mirela PANAIT, Prodecan al Facultății de Științe Economice, Universitatea Petrol - Gaze din Ploiești
  • Prof.univ.dr. Răzvan-Mihail PAPUC, Decan al Facultății de Administrație și Afaceri, Universitatea din București
  • Drd. Narcis PĂVĂLAȘCU, Arbitru; Președinte, Asociația Centrul de Arbitraj și Mediere în Asigurări (ACAMA), București;
  • Prof.univ.dr. Silviu Mirel PIȚURU, conferenţiar, Prorector al Universității de Medicină și Farmacie "Carol Davila"
  • Prof.univ.dr. Irina Gabriela RĂDULESCU, Decan al Facultății de Științe Economice, Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești
  • Prof.univ.dr. Petru ȘTEFEA, Decan al Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor, Universitatea de Vest Timișoara
  • Prof.univ.dr. Ioan SCHIAU, Universitatea „Transilvania”, Brașov;
  • Lect.univ.dr. Ioan - Ovidiu SPĂTĂCEAN, UMFST, Târgu Mureș;
  • Prof.univ.dr. Daniel-Mihail ȘANDRU, coordonator, Centrul de Studii de Drept European din cadrul Institutului de Cercetări Juridice „Acad. Andrei Rădulescu” al Academiei Române, București
  • Conf.univ.dr. Daniel Ștefan, Facultatea de Economie și Drept, Universitatea de Medicină, Farmacie și Tehnologie "George Emil Palade" din Târgu Mureș
  • Conf.univ.dr. Ioan Dan TOPOR, Decan al Facultății de Științe Economice, Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia

 

 

Comitetul de organizare

  • Prof.univ.dr. Marian SIMINICĂ, Universitatea din Craiova; director executiv, Institutul de Studii Financiare, București;
  • Conf.univ.dr. Raluca Georgiana LĂDARU, Academia de Studii Economice, Bucureşti; Institutul de Studii Financiare
  • Conf.univ.dr. Laura Elly NAGHI, Academia de Studii Economice, București; Institutul de Studii Financiare

 

 

Înregistrare

Evenimentul va avea loc joi, 11 martie 2021 începând cu ora 10.00, în urma înregistrării individuale.

 

Contact

Pentru detalii privind înscrierea la sesiunile ECFS 2021, vă rugăm să ne contactați prin email la adresa: evenimente@isf.ro.

  • Mihaela Panduru – Expert educaţie financiară, Institutul de Studii Financiare, București. 
  • Alina TUDORACHE – Expert educaţie financiară, Institutul de Studii Financiare, București.

 

Testimoniale

 

testimoniale

 

 

 

 

 

 

Abstractele lucrărilor înscrise pot fi văzute aici

Agenda evenimentului

Sesiune plenară Provocarile noului deceniu in sectorul serviciilor financiare.

Moderator Daniel APOSTOL

10.00 -12.00

Sesiune de introducere, în care invitaţii speciali abordează subiecte legate de educaţia  financiară și formarea profesională continuă în domeniul financiar în contextul pandemic pe care îl traversăm.

CUVANT DE DESCHIDERE: Valentin IONESCU, Preşedinte Institutul de Studii Financiare

Prof.univ.dr. Daniel ARMEANU, Vice-Preşedinte Autoritatea de Supraveghere Financiară

Prof.univ.dr. Nicolae ISTUDOR, Rector Academia de Studii Economice Bucureşti

Prof.univ.dr. Bogdan MURGESCU, Prorector Universitatea din Bucureşti „Adaptarea la dinamica economico-socială a ofertei de pregătire a universităților din România – limite, soluții, factori de blocaj”

Radu HANGA, Preşedinte Bursa de Valori Bucureşti "Rolul pieței de capital în dezvoltarea economică"

Violeta CIUREL, AXA „Tendinţe în asigurări în contextul crizei Covid-19”

Adrian MARIN, Preşedinte UNSAR

Virgil Şoncutean, CEO Allianz Tiriac, "Dezvoltare prin simplificare în asigurări"

Adriana GRECU , Preşedinte PRBAR

Dorel DUȚĂ, Preşedinte UNSICAR

 

Dezbatere  dezvoltarea carierei financiare pentru tinerii absolvenţi
Moderator Cătălin Câmpeanu

12.10 –13.30

Sesiunea include o dezbatere legată de recomandările adresate tinerilor absolvenţi la intrarea în domeniul financiar. La dezbatere participă reprezentanţi ai factorilor de decizie, asociaţiilor profesionale, practicienilor și altor părți interesate.

Cătălin CAMPEANU, Director adjunct Institutul de Studii Financiare

Mihnea BARBULESCU, Director executiv ERSTE Asset Management

Prof.univ.dr. Mihaela Onofrei, Prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Alexandru CIUNCAN Director general UNSAR

Judith KIS, Human Resources and Logistics Director GROUPAMA, membru UNSAR

Adriana Grecu, CEO Aon România, Preşedinte PRBAR

Eduard SIMIONESCU, Vicepreşedinte UNSICAR

Dezbatere Profesionalizarea pietelor financiare in sprijinul clientului
Moderator Cătălin Câmpeanu

13.40-15.00

Creşterea satisfacţiei clientului final reprezintă demersul principal al legislației  europene în domeniul serviciilor financiare. Oferirea unor servicii de calitate poate fi realizată şi prin creşterea gradului de profesionalizare a personalului implicat în activităţile specifice pieţelor financiare. Ca urmare a apariţiei modificărilor legislative privind formarea şi certificarea financiară din domeniul serviciilor financiare, dezbaterea propune discutarea unor aspecte practice de aplicare a normelor ASF, pornind de la experienţele înregistrate până în prezent. La dezbatere participă reprezentanţi ai Autorităţii de Supraveghere Financiară, ai Institutului de Studii Financiare, asociaţiilor profesionale.

Alexandra SMEDOIU, CFA, Preşedinte CFA România

Rodica FUICU, membru board UNSICAR

Cătălin GINGAŞU, Autoritatea de Supraveghere Financiară

Florian GABA, Profiduciaria

Adrian Codirlaşu, AAFBR

Ştefan PRIGOREANU, CEO MIB , Vicepreşedinte PRBAR

Narcis Păvălaşcu Preşedinte Prime Risk Tech

Panel academic: Tendințe generale în sectorul serviciilor financiare
Moderatori: prof.univ.dr. Marian Siminică, dr. Paul Baranga

12.10 –13.30

Sesiunea se adresează cadrelor didactice şi doctoranzilor care doresc schimbul de idei legat de subiecte ale pieţelor financiare

Alin Marius ANDRIEȘ, Nicu SPRINCEAN, Daniel JURAVLE, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iași    “Pandemia de COVID-19 și performanța companiilor românești”

Alexandra – Andreea BRATU, Universitatea Valahia din Târgovişte “Impactul epidemiei de Covid-19 și evoluția domeniului financiar într-o economie incertă”

Mirela CRISTEA, Universitatea din Craiova, Grațiela Georgiana NOJA, Universitatea de Vest din Timișoara, Silviu CÂRSTINA și Elena Sorina CARAGIANI, Universitatea din Craiova, “European insurance development and wellbeing. An advanced integrative approach”

Simona Laura DRAGOȘ, Gabriela Mihaela MUREȘAN, Codruta MARE, Alexandra PURCEL,  Cristina CIUMAS, Cristian Mihai DRAGOȘ, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, “Is Voluntary Health Insurance (VHI) a determinant of the European population longevity? A panel data approach”

Lucian IVAN, Academia de Studii Economice din București, Cosmin-Sandu BĂDELE, Universitatea Valahia din Târgovişte “Criptomonedele – modalitatea de plată a viitorului. riscuri și vulnerabilități.”

 

 

Panel academic:  Tendințe generale în sectorul serviciilor financiare
Moderatori: prof.univ.dr. Marian Siminică, dr. Paul Baranga

13.40-15.00

Sesiunea se adresează cadrelor didactice şi doctoranzilor care doresc schimbul de idei legat de subiecte ale pieţelor financiare.

Mihai MIEILĂ, Mihaela TEODORESCU, Universitatea Valahia din Târgoviște, “Politica de dividend în contextul crizei pandemice: cazul societăților nefinanciare listate la Bursa de Valori București”

Aurelian-Petruș PLOPEANU, Nicu SPRINCEAN, Daniel HOMOCIANU, Alin Marius ANDRIEȘ, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iași, “Institutional determinants of households’ financial investment behavior across European countries”

Cristian STANCIU, Universitatea din Craiova, “Analiză comparativă a burselor de valori din Centrul și Estul Europei”

Mihail Alin STANCIU, Universitatea Valahia din Târgovişte, “Implicațiile adoptării contabilității cloud asupra calității informațiilor furnizate de modelul contabil”

Horia TULAI, Daniela BEJU, Codruța FĂT, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, “Cadrul actual privind educația financiară din România în contextul economiei informaționale”

Daniela ZĂPODEANU, Universitatea din Oradea, Antoniu ZĂPODEANU, Rominsolv SPRL Filiala Bihor, Carmen SCORȚE, Universitatea din Oradea, “Restructuring of companies in Romania: present și perspectives

Panel academic: Preocupări moderne în procesul de raportare financiară
Moderatori: conf.univ.dr. Georgiana-Raluca Lădaru, conf. univ. dr. Adrian Mitroi

12.10 –13.30

Sesiunea se adresează cadrelor didactice şi doctoranzilor care doresc schimbul de idei legat de subiecte ale pieţelor financiare.

Mihaela-Raluca BOHARU (MIRCEA), Cristina-Elena FLOREA (POENARU), Universitatea Valahia din Târgovişte, „Rolul raționamentului profesional contabil în asigurarea standardelor de întocmire și certificare a situațiilor  financiare”

Leliana DIANA BOLCU, Andreea-Cristina SAVU, Universitatea Valahia din Târgovişte, „Implementarea  Standardului  de audit  (SAF-T) în România”

Marius CETINĂ, Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia, „Perspectivele activității de audit intern în contextul actual al aplicării restricțiilor sanitare și de mediu”

Melinda Timea FULOP, Dan Ioan TOPOR, Alexandra Delia BUGNARIU, Universitatea Babes Bolyai Cluj, Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia, „Rolul și importanța funcției de audit în cadrul instituțiilor financiare nebancare”

Claudia-Florina LEBA (BOTAR), Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia , „Panorama situației actuale și perspective ale contabilității digitale prin prisma tehnologiei CLOUD accounting”

Panel academic: Preocupări moderne în procesul de raportare financiară
Moderatori: conf.univ.dr. Georgiana-Raluca Lădaru, conf. univ. dr. Adrian Mitroi

13.40-15.00

Sesiunea se adresează cadrelor didactice şi doctoranzilor care doresc schimbul de idei legat de subiecte ale pieţelor financiare.

Luciana Simona PASCU (MIHĂILĂ), Claudiu - Florin DEAC, Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia, “Integrated reporting within European companies for the period 2015-2019”

Ioana-Lavinia SAFTA, Monica Violeta ACHIM, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, “Riscul de fraudare a informatiilor din situatiile financiare. revizuirea literaturii”

Andreea-Cristina SAVU, Leliana DIANA BOLCU, Universitatea Valahia din Târgovişte, “Implementarea expertizei contabile judiciare în contextul digital”

Mihon SIMION, Cristina DIDEA (CASTRASE), Universitatea 1 Decembrie 1918 din Alba Iulia, “Efectele politicii fiscale în domeniul prețurilor de transfer – cercetare empirică”

Raluca-Andreea STOICA, Alina-Gabriela MAREȘ (PROCOPIE), Universitatea Valahia din Târgovişte, “Avantajele utilizării unui software de consolidare financiară: CLOUD, LOCAL, SAAS SAU PAAS”

Mihaela TOFAN, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iași, “Interdicția de finanțare monetară și achiziționarea de active din sectorul public în viziunea Curții de Justiție a Uniunii Europene. Cauza Weiss C-493/17”

Panel academic: Provocări ale economiei digitalizate
Moderatori: conf.univ.dr. Laura Elly Naghi, lect. univ. dr. Meral Kagitci

12.10 –13.30

Sesiunea se adresează cadrelor didactice şi doctoranzilor care doresc schimbul de idei legat de subiecte ale pieţelor financiare.

Monica Violeta ACHIM , Mircea Constantin ȘCHEAU, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, „Provocări ale economiei digitale în sfera criminalității economico-financiare”

Drd. Cătălin Emanuel Ciobota, Universitatea “Valahia” Târgovişte "Soluții AI în practică"

Cosmin Sandu BĂDELE,Universitatea Valahia din Târgovişte,Lucian IVAN, Academia de Studii Economice din București , „Managementul informațiilor din surse deschise în gestionarea amenințărilor cibernetice actuale și modalități de combatere a fraudelor la companiile financiare”

Bogdan Ion BOLDEA,Universitatea de Vest din Timișoara, Costin Radu BOLDEA,Universitatea din Craiova „Un model regresiv cvasi-ciclic al impactului pandemic asupra vânzărilor on-line pe piața de bunuri de consum”

Elena-Simona TACHE (BUZĂȚOIU), Amalia-Magdalena DĂNĂILĂ (CALAFETEANU),  Monica-Mihaela DRĂGAN (RADU), Universitatea Valahia din Târgovişte, „Securitatea cibernetică în serviciile financiare și rolul profesionalizării contabile continue”

Georgiana TRĂISTARU, Universitatea Valahia din Târgovişte, „Riscul cibernetic, provocarea noului deceniu”

Panel academic: Provocări ale economiei digitalizate
Moderatori: conf.univ.dr. Laura Elly Naghi, lect. univ. dr. Meral Kagitci

13.40-15.00

Sesiunea se adresează cadrelor didactice şi doctoranzilor care doresc schimbul de idei legat de subiecte ale pieţelor financiare.

Bogdan Decebal MANOLE, Universitatea ”1 DECEMBRIE 1918” din Alba Iulia,  „Forța probatorie și condiții de opozabilitate a părților în contractul de asigurare în contextul utilizării, transmiterii și acceptării documentelor de asigurare prin mediul electronic în format digital”

Corina-Narcisa (Bodescu) COTOC, Mircea Constantin ȘCHEAU, Monica Violeta ACHIM, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, „Provocări actuale în domeniul prevenirii și combaterii spălării banilor”

Sergiu GOLUB, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, „Scurte considerații pe marginea art. 89 alin. (3) din Regulamentul ASF nr. 5/2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață”

Alina-Gabriela MAREȘ (PROCOPIE), Raluca-Andreea STOICA, Universitatea Valahia din Târgovişte, „Importanța evaluării riscului de spălare a banilor în operațiunile economico-financiare”

Silviu-Dorin ȘCHIOPU, Universitatea Transilvania din Brașov, „Importanţa implementării unor măsuri organizatorice: acțiunile de sensibilizare și de formare a personalului implicat în operațiunile de prelucrare a datelor cu caracter personal”

Drd. Cătălin Emanuel Ciobota, Universitatea “Valahia” Târgoviște "Importanţa ştiinţei datelor"

Sesiune premiere ecfs2021

15.10-15.30

Institutul de Studii Financiare va oferi 6 premii celor care participă sau susţin evenimentul ECFS2021.

  1. 1. Cea mai bună prezentare ştiinţifică
  2. 2. Cel mai bun aport ştiinţific
  3. 3. Cel mai loial participant din mediul academic
  4. 4. Cel mai loial participant din mediul de afaceri
  5. 5. Cel mai bun susţinător al evenimentului
  6. 6. Premiu de excelenţă

 

 

 

 

 

 

 

VORBITORI

   

Valentin Ionescu

Valentin IONESCU    Președinte ISF
Director General- Direcția Generală Asigurări,
ASF

Valentin IONESCU- Președinte al Institutului de Studii Financiare și Director General al Direcției Generale Asigurări din cadrul ASF. A activat timp de 18 ani în diverse companii private din țară și străinătate, în domeniul investițiilor în piața de capital. A ocupat în cadrul ASF poziția de Director al Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară. A mai ocupat funcția de Director al Direcției de Supraveghere Integrată (2013 - 2014) si de Director ai Direcției Autorizare Reglementare Asigurări (2017-2019). Activitatea profesională mai include poziții precum cea de Director General al Bursei de Valori București, de Membru în CA la Sibex, SIF Moldova (2012 - 2013) și de Președinte CA al Depozitarului Central, dar și experiență internațională - Euro Invest Bank Gmbh Austria (Head of Sales, 2009 - 2010) şi Wood&Co Cehia (Senior Sales Trader, 2007-2009). Domnul Valentin Ionescu a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Comerț, are un MBA de la CNAM Paris, un Master in dezvoltarea întreprinderii de la ASE și Diploma în Finanțe de la George Town University US. Este membru activ în diverse comitete ale ESMA și EIOPA. Participă ca invitat la ședințele CNSM. A absolvit Institutul Aspen, iar la Joint Vienna Institute a urmat cursurile „Financial Sector Surveillance" si „External Vulnerabilities and Early Warning Exercise". A publicat articole si opinii de specialitate in diverse publicații din tara si străinătate si a fost intervievat de Bloomberg cu mai multe ocazii.

 

 

Daniel Armeanu

Ștefan Daniel ARMEANU
Vicepreședinte

ASF

Ștefan Daniel ARMEANU este Vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), responsabil de Sectorul Pensiilor Private, din noiembrie 2018. Anterior, începând din noiembrie 2014, a ocupat funcția de membru neexecutiv în cadrul Consiliului ASF. Cu o experiență de peste 20 de ani în domeniul învățământului universitar economic, domnul Armeanu este în prezent profesor universitar doctor la Facultatea de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) din București. Începând din 1998, a fost, pe rând, preparator, asistent, lector universitar doctor și conferențiar universitar doctor la ASE, dar și conferențiar în cadrul Institutului Bancar Român și profesor universitar doctor la Facutatea de Administrație și Afaceri de la Universitatea București. În perioada 2007 – 2013, a fost actuar în cadrul a două companii de asigurări din România. Domnul Ștefan Daniel Armeanu este doctor și conducător de doctorat în Finanțe-Asigurări al Academiei de Studii Economice. Este absolvent al Facultății de Finanțe, Asigurări, Bănci și Burse de Valori (ASE) și al Facultății de Matematică (Universitatea București), dar și a două programe de masterat. Este membru al Centrului Național de Excelență în Studii de Management Comparat din cadrul Facultății de Management (ASE), a fost membru fondator al Centrului de Cercetari Financiar-Monetar al Facultății de Finanțe (ASE) și laureat al Galei Profesorul Bologna. Încă din 2009, domnul Armeanu este prezent în Top 5% autori din România, realizat de către ROPEC, fiind autor sau coautor a peste 15 cărți, dar și a numeroase articole și studii de specialitate.

 

Nicolae ISTUDOR
Rector
ASE - București

Nicolae ISTUDOR – Rector al Academiei de Studii Economice din București (2016 - prezent), profesor universitar doctor la Departamentul de Economie Agroalimentară și a Mediului, Academia de Studii Economice din București. A parcurs toate etapele din cadrul activității didactice, de cercetare, precum și cea managerială care au contribuit la parcursul său profesional. Nicolae Istudor are o bogată activitate publicistică, fiind autor a numeroase cărți și articole de specialitate, precum și membru în 38 de proiecte de cercetare naționale și internaționale. Nicolae Istudor are o vastă experiență managerială acumulată în cadrul unor funcții de conducere din ASE, din cadrul Asociației Facultăților de Economie din România, precum și în cadrul unor Consilii consultative ale Ministerului Educației, cum ar fi: secretar general al CNATDCU, vicepreședinte al Consiliului Național al Rectorilor, președintele Comisiei de Științe Economice din cadrul CNATDCU, vicepreședinte al Consiliului Național pentru Finanțarea Invățământului Superior, reprezentant în cadrul Comisiei Naţionale de fundamentare a Planului naţional de adoptare a monedei euro etc.

 

Bogdan MURGESCU
Prorector
Universitatea din București

 

Bogdan Murgescu este profesor la Facultatea de Istorie și prorector al Universității din București, responsabil cu Bugetarea și Resursele Umane. Licențiat în istorie-filosofie (1986) și doctor în istorie (1995), a fost bursier Roman Herzog al Fundaţiei „Alexander von Humboldt” la Freie Universität Berlin din Germania (1998-2000) și visiting professor la University of Pittsburgh (2002) și Central European University, Budapesta (2004). A participat la numeroase proiecte internaționale și naționale de cercetare și civice. Din 2017 este membru în Consiliul pentru Cercetare al European University Institute (Florența), iar în 2020 a fost ales membru al Academia Europea. Cartea sa cea mai cunoscută, multiplu premiată și citată, este România şi Europa. Acumularea decalajelor economice (1500-2010) (Iaşi, Polirom, 2010). A îndeplinit două mandate de președinte al Societății de Științe Istorice din România (2011-2019), fiind actualmente președinte de onoare al acesteia. În anii 2013-2020 a coordonat școlile doctorale ale Universității din București. În calitate de vicepreședinte al Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Superior (2011-2015) a inițiat și coordonat publicarea rapoartelor publice anuale privitoare la finanțarea învățământului superior pentru anii 2012, 2013 și 2014; în 2015-2016 a fost consilier pentru învățământul superior al miniștrilor Adrian Curaj și Mircea Dumitru, iar din decembrie 2016 este președintele Consiliului Național de Statistică și Prognoză a Învățământului Superior.

 

 

Mihaela ONOFREI
Prorector

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași

Mihaela Onofrei este  Prorector al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Profesor la Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor (FEAA) și conducător de doctorat în domeniul Finanțe. A publicat 26 cărți (din care 7 în calitate de unic autor), 118 articole și studii publicate în reviste de specialitate (din care 26 de articole științifice publicate in extenso în reviste web of science cu factor de impact), 120 comunicări științifice susținute la conferințe interne și internaționale, 29 de proiecte de cercetare/fonduri europene/Fond de Dezvoltare Instituțională  (din care 6 ca manager de proiect). A contribuit la înființarea a numeroase programe de studii în finanțe și administrație publică la nivelul Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor. Aria sa de competență este Guvernanța Corporativă, Management Financiar și Administrație Publică. A fost membru în Comisia Națională de fundamentare a Planului Național de adoptare a monedei euro (Comisia Națională), înființată  prin OUG nr.24/2018. Este membru în Consiliul Național pentru Finanțarea Învățământului Superior, conform Ordinului nr.3915/7 iunie 2018 pentru modificarea Ordinului ministrului educației și cercetării științifice nr.4243/2015, publicat în Monitorul Oficial nr.514/22.06.2018.  Este membru în Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), Comisia Sociologie, științe politice și administrative, expert științe administrative, perioada 2011-2012, conform Ordinului Ministrului Educației și Cercetării nr.4089/20.04.2011, respectiv 2016-2020 conform OMENCS nr.4106/2016. În prezent este  vice-președinte al Comisiei Sociologie, științe politice și administrative (mandatul 2020-2024), http://www.cnatdcu.ro/paneluri-cnatdcu/. În perioada 2012-2016 a fost Director al Departamentului Finanțe, Monedă și Administrație Publică din cadrul FEAA, iar în perioada 2017-2019 a deținut funcția de Ordonator de credite (Reprezentant legal) al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.

 

   

Alexandra SMEDOIU, CFA
Președinte
Asociația CFA Romania

 

Alexandra SMEDOIU este Partener în cadrul Deloitte România și Liderul pentru Industria de Real Estate din cadrul Deloitte România. În paralel, doamna Alexandra Smedoiu conduce practica de servicii fiscale în sfera impozitelor directe din cadrul Deloitte România. Alexandra este specializată în consultanță fiscală atât pentru societăți multinaționale cât și pentru antreprenori locali, precum și în structuri fiscale internaționale. Alexandra deține o diplomă de licență în Relații Economice Internaționale și o diplomă de master în Managementul Proiectelor Internaționale. Alexandra efectuează studii doctorale în domeniul politicilor fiscale la Academia de Studii Economice din București. Alexandra participă frecvent ca vorbitor la diverse evenimente de afaceri, a scris numeroase articole de specialitate și opinii în presa locală și a fost lector la cursuri pe teme de fiscalitate. De asemenea, a fost implicată activ în proiecte de modificare a legislației aplicabile băncilor, fondurilor de investiții și societăților de asigurări. Alexandra este și lector la Universitatea Româno-Americană, unde predă fiscalitate internațională în cadrul cursurilor de Master. Alexandra este licențiată Chartered Financial Analyst© și președintele Asociației CFA România, o organizație non-profit care reunește profesioniști de top ai industriei serviciilor financiare. Alexandra este de asemenea membră a ACCA, a Institutului de Fiscalitate din Marea Britanie (CIOT) precum și a Camerei Consultanților Fiscali din România.

Radu HANGA
Presedinte Consiliu
Bursa de Valori Bucuresti

 

Domnul Radu Hanga este in prezent Presedinte al Consiliului Bursei, Bursa de Valori Bucuresti. Radu Hanga a finalizat studiile postuniversitare in Administrarea Intreprinderilor la Institutul European pentru Administrarea Intreprinderilor UBB, a urmat un program MBA INDE si detine un Certificat in Global Management de la INSEAD. Domnul Hanga este in prezent si Membru in Comitetul Director al Asociatiei Administratorilor de Fonduri din Romania.

 

Prof.univ.dr. Violeta CIUREL
Strategic Development Officer
International and New Markets – AXA Group

 

 

Violeta CIUREL este absolventă a Facultății de Comerț din cadrul Academiei de Studii Economice Bucuresti, doctor în economie. Violeta și-a început cariera în domeniul academic la Facultatea de Relații Economice Internaționale - ASE București, în prezent fiind Profesor universitar. 1997 este anul în care a debutat în business-ul de asigurări în România la NN unde a fost CEO între 2000-2004. Cariera internațională de peste 13 ani s-a desfășurat în mai multe țări europene având poziții importante în cadrul a două grupuri renumite la nivel global, respectiv ING (14 ani) și ulterior AXA (11 ani), respectiv în Olanda, Ungaria, Portugalia, Franța, Spania, în acelasi timp coordonând proiecte complexe în țări din Europa, Asia și America Latină. În prezent, este Strategic Development Officer pentru Europa în cadrul International and New Markets – AXA Group, având responsabilitatea entităților europene din această divizie. A urmat diverse programe de dezvoltare personală în domeniul leadership-ului la Harvard Business School, IMD Lausanne, LIMRA, precum și la ING Business School și AXA Acedemy. A publicat peste 200 articole pe teme economice, financiare și leadership – preponderent asigurări în România, Olanda, Portugalia, SUA, Corea de Sud; a susținut prezentări la conferințe internaționale în Olanda, Marea Britanie, Austria, Belgia, Franța, Spania, Portugalia, SUA, Coreea de Sud și altele; este autoare a cărții Asigurări și Reasigurări, O perspectivă globală (2011).

Adrian MARIN
Președinte, UNSAR
CEO, Generali Romania

Adrian MARIN s-a alaturat echipei Generali în 1996 ca underwriter și a deținut ulterior numeroase poziții de management în interiorul companiei, de la subscriere până la daune, acumulând astfel o experiență aprofundată a proceselor-cheie ale unei companii de asigurări. În 2008 a fost numit în Directorat, ca Director Executiv, iar din 2011 a preluat pozitia de CEO al Generali România. Începând cu 2014, domnul Adrian Marin a devenit și Președinte al Consiliului de Supraveghere al Generali Pensii. Datorită unei implicări active și îndelungate în cadrul Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, în 2016 a fost ales în funcția de Președinte al acesteia.

Virgil ȘONCUTEAN
CEO
Allianz Ţiriac Asigurări

Virgil ȘONCUTEAN are peste 20 ani de experiență în domeniul asigurărilor, iar din 2016 este CEO al Allianz-Țiriac Asigurări, unul dintre cei mai mari asigurători și reprezentantul în România al celui mai valoros brand de asigurări din lume – Allianz. El s-a alăturat echipei Allianz-Țiriac în anul 2001, iar până în 2006 a activat în cadrul ariei vânzări și managementul vânzărilor, mai întâi ca director al departamentului de training, iar apoi ca director regional de vânzări. În 2006 a fost cooptat în echipa Allianz din Germania, unde a coordonat programe de transformare organizațională în companii ale Grupului Allianz din peste 20 de țări. A condus de asemenea divizia de consultanță în managementul distribuției din cadrul Allianz Group OPEX (în prezent Allianz Consulting), precum și centrul de consultanță regională CEEMA al Allianz Group OPEX. Virgil Șoncutean este absolvent al Facultății de Științe Economice, specializarea Cibernetică, Statistică și Informatică Economică din cadrul Universității Babes-Bolyai din Cluj-Napoca și deține un Executive MBA la Kellogg School of Management.

 

Dorel DUȚĂ
Președinte
UNSICAR

Dorel DUȚĂ este președinte al UNSICAR, începând din decembrie 2017, și este reprezentatul pieței financiare non bancare în Colegiul de Coordonare al Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor SAL-FIN. Are o bogată experiență în industria de asigurări, în care activează de 25 de ani. Este absolvent al Facultății de Drept, deține un certificat de management obținut la The Open University Business School și are o serie de cursuri de specializare în domeniul asigurărilor. Începând din anul 2000, a devenit asociat și director la Hobbit Broker de Asigurare, compania specializată pe zona corporate.

 

Adriana GRECU
Președinte
PRBAR

Cu o experiență profesională de 24 de ani în domeniul asigurărilor, însumând peste 16 ani în poziții middle și top management, doamna Adriana Grecu a activat în zona brokerajului de asigurări, fiind implicată în proiecte pentru clienți mari din categoria corporate, programe de asigurare internaționale și proiecte speciale de asigurare și reasigurare. Începând cu 2015, ocupă poziția de CEO al Aon România,  contribuind la creșterea cifrei de afaceri a operațiunii cu 40%, precum și la o îmbunătățire considerabilă a profitabilității și al nivelului de engagement al angajaților. Promovează un leadership consultativ, bazat pe feedback și puterea exemplului, cu focus pe crearea și dezvoltarea unui mediu de lucru în care se cultivă valori precum integritatea, asumarea responsabilă atât a succeselor cât și a insucceselor, înțelegerea și integrarea unor concepte precum inteligența emoțională și socială. Vicepreședinte al P.R.B.A.R. începând cu anul 2019, contribuie la strategia și misiunea organizației din perspectiva brokerului de asigurare corporate, pentru crearea unui echilibru constructiv în cadrul grupului, spre beneficiul tuturor categoriilor de clienți. Începând cu 15 ianuarie, doamna Adriana Grecu este Președinte al P.R.B.AR.

 

Alexandru CIUNCAN
Director General
UNSAR

 

Alexandru CIUNCAN are o experiență de peste 18 ani în domeniul asigurărilor și pensiilor private în Europa Centrală și de Est, cu expertiză în mod special în zona de business conduct, reglementare, protecția consumatorului, media și jurnalism financiar. Începând cu septembrie 2018, domnul Alexandru Ciuncan ocupă poziția de Director General al UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, iar din august 2019 este Membru în Consiliul Director al ISF-Institutul de Studii Financiare. Între 2013 și 2018, domnul Ciuncan a fost membru al IRSG și al OPSG, cele două grupuri de Stakeholderi din cadrul EIOPA - Autoritatea Europeană de Supraveghere în Asigurări și Pensii Ocupaționale, participând la elaborarea și dezbaterea unor acte legislative cu impact pe termen lung asupra industriilor asigurărilor și pensiilor private. În același timp, a deținut funcțiile de Secretar General al APPA - Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor – ONG-ul care a dezvoltat primele campanii naționale de informare și educare a consumatorilor - și de Managing Partner al XPRIMM, o companie românească de media specializată în industria de asigurări din CEE și SEE. Domnul Alexandru Ciuncan a urmat cursurile Facultății de Management din cadrul Academiei de Studii Economice București, deține un Certificat Profesional în Management (OPEN University Business School, UK) și este licențiat PMP-Project Management Professional și ACP-Agile Certified Professional (Project Management Institute, USA).

Mihnea Barbulescu

Mihnea  BĂRBULESCU,
Director Executiv,
Erste Asset Management România

 

Mihnea BĂRBULESCU are o experiență de peste 20 ani în piața de capital din România, cu expertiză in domeniul vânzărilor produselor de trezorerie, a serviciilor de investiții financiare precum și a serviciilor de administrare a portofoliilor colective și individuale. Cunoștintele au fost acumulate în cadrul unor instituții (financiare) prestigioase din România, precum Raiffesisen Bank, Raiffeisen Capital & Investment S.A, BT Securities, Erste Asset Management România. Ocupă la momentul de față poziția de Director Executiv în conducerea Erste Asset Management România și coordonează activitățile de vânzări, marketing și gestionarea produselor.

Judith KIS

Director Direcția Resurse Umane și Logistică Groupama Asigurări, membru UNSAR

Judith Kis conduce divizia de Resurse Umane și Logistică Groupama Asigurări, începând cu anul 2015, având o experienţă profesională de peste 20 ani, perioadă în care a coordonat departamentele de resurse umane ale unor companii importante, naționale și multinaționale din domenii precum FMCG, retail, servicii de securitate și IT. În 2009, Judith a absolvit programul MBA din cadrul ASE-CNAM Paris și este certificată în managementul resurselor umane în cadrul unui program postuniversitar la Asebuss și prin Masterul de Comunicare și Managementul Resurselor Umane de la SNSPA. A participat la numerase training-uri și cursuri de dezvoltare în leadership, management, comunicare și resurse umane. De asmenea, în 2011 și 2013, Judith a fost prezentă în anuarele Business Magazin “Tineri Manageri de Top” și “Femei Puternice în Business”. 

Daniel APOSTOL,
Director Direcția de Comunicare și Educație,
ASF

Daniel APOSTOL, MBA - De profesie jurnalist cu experiență de peste 28 de ani. În prezent, directorul Direcției Comunicare și Educație Financiară a ASF. Director editorial al revistei de opinii, studii și analize economice “Economistul”, a fost director editorial al cotidianului “Jurnalul” și al website-ului www.clubeconomic.ro. A realizat seria de emisiuni de educație economico-financiară “Jurnalul de Economie” de la Antena 3. A fost primul redactor-șef și mai apoi director de dezvoltare, director executiv și director general al stației de televiziune The Money Channel (2006-2012).  A fost inițiator și a realizat seria de emisiuni ProfitLive și dezbaterile “Back in Business cu Daniel Apostol” difuzate de postul Profit.ro TV. A activat ca External Affairs Director al FPPG (din ianuarie 2019) după ce a fost Secretar General al ROPEPCA (2015-2018). Este vicepreședinte al Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES), membru al Asociației Române pentru Energie și Economie, și membru de onoare al Societății de Cruce Roșie din România. Antreprenor și senior partner în firma fondată în 2003, unde a desfășurat activitatea de senior Communication Advisor și consultant media relations pentru diverși parteneri de afaceri din mediul corporatist si antreprenorial. Deține certificarea de formator, trainer în comunicare, jurnalism și relații media cu o experiență de 20 de ani. Deține titlul de MBA obținut în 2006, în cadrul programului Româno-Canadian ASE București.

 

Marian Siminica

Prof.univ.dr. Marian SIMINICĂ
Director Executiv ISF

Prof.univ.dr.Marian SIMINICĂ- profesor universitar doctor la Universitatea din Craiova, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, susține cursuri la disciplinele Analiză economico-financiară și Diagnosticul financiar al firmei și este conducător de doctorat în domeniul Contabilitate. Are o experiență bogată în managementul universitar, ocupând funcția de Prodecan al Facultății (2008 – 2012), responsabil cu cercetarea științifică și asigurarea calității învățământului, precum și pe cea de Decan, în perioada 2012 – 2016. A fost Vicepreședinte al Consiliului Director al Asociației Facultăților de Economie din România (2012-2016). Este membru al mai multor asociații profesionale din domeniul economic, respectiv: expert evaluator ANEVAR, fiind Secretar General al asociației în perioada 2016-2017; expert contabil, membru CECCAR; consultant fiscal, membru CCFR. Din anul 2014 este Vicepreședinte al Societății Române de Analiză Economico - Financiară (SRAEF). Din anul 2017 este membru al Comisiei CNATDCU ”Științe Economice și Administrarea Afacerilor”, iar din anul 2018 membru al Comisiei de experți permanenți ARACIS, contribuind la evaluarea externă a numeroase programe de studii de licență și masterat din domeniul economic. Are o vastă experiență în activitatea de cercetare științifică concretizată în publicarea a 7 cărți și manuale universitare, peste 60 articole în reviste de specialitate, dintre care 12 articole în reviste indexate Web of Science cu AIS nenul, participarea la conferințe naționale și internaționale, participarea la contracte de cercetare științifică ca director de grant sau membru în echipa de cercetare. Este recenzor pentru mai multe reviste indexate Web of Science și membru în comitetul de redacţie pentru mai multe reviste indexate în Baze de Date Internaționale. Direcțiile principale de cercetare sunt: performanțele financiare și riscurile întreprinderilor; analize economico-financiare sectoriale; modele de cercetare a comportamentului întreprinderilor.

 

Adrian CODIRLAȘU
Vicepreședinte
AAFBR

ADRIAN CODIRLAŞU, este un profesionist cu peste 20 de ani de experienta in sistemul financiar. Adrian deţine certificarea CFA din anul 2006 şi titlul de Doctor în Economie cu specializarea în finanţe internaţionale. Adrian are o experienţă de peste 8 ani in managementul riscului si de cinci ani ca Senior Options Dealer in sistemul bancar şi este Profesor asociat al Şcolii Doctorale de Finanţe Bănci – DOFIN, în cadrul cărora predă materii precum piete financiare, instrumente derivate şi managementul riscului. În ultimii 10 ani Adrian a fost membru al Comitetului Director al CFA România şi în perioada 2009 – 2011, precum si intre 2015 - 2020 a fost Preşedintele acestei asociaţii. Intre 2011-2013 Adrian a fost preşedintele Asociaţiei Analiştilor Financiari-Bancari din România. De asemenea, Adrian a ocupat poziţia de economist senior în cadrul departamentul de cercetare din cadrul Băncii Naţionale a României pentru aproape 6 ani.

Drd. Narcis PĂVĂLAŞCU,
Managing Partner
PAVALASCU Risk Consultants

Narcis PĂVĂLAȘCU are o experiență în domeniul asigurarilor de peste 24 de ani, fiind fondator și președinte al Asociației Specialistilor în daune și riscuri din Romania – Prime Risk Tech (PRT), membru FUEDI - The European Federation of Loss Adjusters Experts, membru CILA – Chartered Institute of Loss Adjusters, fondator și președinte ACAMA - Asociația “Centrul de Arbitraj şi Mediere în Asigurări”. De asemenea, este fondator si Managing Partner al companiei Pavalascu Risk Consultants (PRC) – corespondent unic al Crawford & Co International Loss Adjusters. Prezentă atât pe plan national cat si international, PRC este specializata in instrumentarea dosarelor de dauna, managementul riscului si al daunelor, regularizarea daunelor, audit de daune, studii de caz pe polite de asigurări.

Vorbitor6

Cătălin CÂMPEANU,
Director Adjunct
ISF

 

 

Cătălin CÂMPEANU-  Licențiat în științe juridice având o diplomă de master în Psihologie Organizațională şi Managementul Resurselor Umane şi absolvent al programului de management public - Young Professional Scheme. Specialist în resurse umane, cu o experiență de peste 20 de ani în dezvoltare personală şi formarea profesională a adulților, beneficiind inclusiv de experiența acumulată în cadrul EIPA European Institute of Public Administration, a ocupat diverse poziții de management în domeniu, incluzând Director de Dezvoltare al Institutului National de Administrație, fiind în echipa ISF de mai mult de patru ani.6

Ștefan PRIGOREANU, Ec., eMBA,
CEO
Millenium Insurance Broker

 

CEO al companiei Millenium Insurance Broker SA, Stefan PRIGOREANU are peste 25 de ani de experienta in industria asigurarilor din Romania. Este unul dintre putinii specialisti din asigurari cu back-ground si experienta relevanta atat in reglementarea si supravegherea sistemului de pensii private, cat  si in lumea artelor martiale, unde si-a slefuit perseverenta timp de peste 30 ani. In calitate de antreprenor, de lector in asigurari, dar si ca membru fondator si Vicepresedinte al Patronatului Roman al Brokerilor de Asigurare -Reasigurare, este implicat in constructia unei piete de asigurari asa cum ne-o dorim, si totodata la curent cu cerintele legale specifice si cu tendintele industriei.

 

Eduard SIMIONESCU   Vicepreședinte- UNSICAR, Director General, GrECo Romania GmbH Vienna Bucharest Branch

r 7

 

Eduard SIMIONESCU este în prezent Director General al GrECo Romania GmbH - Sucursala Viena București. A preluat conducerea filialei românești în 2010 cu scopul principal de a dezvolta operațiuni în România. Deține o diplomă de master în drept și diverse certificări în domeniul asigurărilor și dezvoltării afacerilor. Are o experiență excelentă în brokeraj în asigurări, deținând atât funcții manageriale, cât și executive înainte de a se alătura grupului GrECo.

Rodica FUICU,
General Manager
Asig Management

 

Rodica Fuicu - General manager și partener în cadrul societății de brokeraj Asig Management, cu experiență de peste 25 de ani în asigurări, specialist în subscriere și managementul riscului.

Florian GABA,
Director General
Pro Fiduciaria

Vorb

ir

Florian GABA este, de peste 10 ani, Managing Partner la Pro Fiduciaria și Nosco Learning. Profilul de activitate al ambelor entități pe care le coordonează este legat de formare profesională, prin serviciile de consultanță și training pe care le oferă persoanelor și companiilor din piață. În peste 15 de activitate în domeniul invățarii, peste 50.000 de persoane au beneficiat de programele de pregătire profesională, prin cursuri oferite la sală și/sau online, pe care Florian le-a susținut sau coordonat.re 9

Vorbitor 10

 

Descriere 11

Vorbitor 12

Descriere 12

Vorbitor 13
 

Descriere 13

 

 

Vorbitor 14

Descriere 14