-

 

Pentru vizionare accesați link-urile de mai jos:

facebook

youtube

 

 

Inovațiile tehnologice ne schimbă viața mai repede decât oricând, iar viteza digitalizării și cantitatea de date prelucrate au înregistrat și vor înregistra, în perioada următoare, o creștere accelerată ca urmare a contextului pandemic mondial generat de noul virus SARS-COV 2.

În acest context este, încă o dată, subliniată necesitatea dezvoltării și utilizării unor capacități digitale puternice și inovatoare în sectorul financiar. Astfel, promovarea unui sector financiar bazat pe date va fi esențială pentru stimularea inovației și a concurenței.

Pe măsură ce soluții digitale noi și inovatoare sunt implementate, industria asigurărilor continuă eforturile de a identifica și implementa cele mai adecvate tehnologii care să permită consumatorilor de produse de asigurare și/sau reasigurare să obțină servicii și produse de calitate, în condiții de siguranță.

Disponibilitatea tot mai mare a datelor ar putea ajuta asigurătorii să îmbunătățească monitorizarea și evaluarea riscurilor, să ofere o experiență mai bună clienților și să sporească detectarea tentativelor de fraudă. Industria asigurărilor susține eforturile de facilitare a utilizării adecvate a datelor. În același timp, clienții au așteptarea de a avea control asupra partajării datelor lor și au nevoie să știe că acestea sunt stocate în siguranță.  Intensificarea incidentelor de tip cibernetic ridică câteva întrebări legate de sistemele de protecție a datelor, a capacității companiilor de back-up în cazul unui atac de proporții.

Evenimentul va avea loc joi, 11 februarie 2021, între orele 10.00 și 13.00.

Pentru înscriere vă rugam să ne trimiteți un mail la adresa evenimente@isf.ro

 

 

Testimoniale

Vă felicit pentru tema aleasă, pentru calitatea vorbitorilor și pentru conținutul extrem de interesant! Speranțe mari avem pentru viitor! La cat mai multe ediții! - Oana Dicu

 

Vă felicităm pentru eveniment! - V. Nemes

În primul rand, va mulțumesc pentru ca ne-ati oferit sansa sa aflam cat mai multe informații despre planurile de digitalizare a mediului de afaceri viitor și mai ales a domeniului de asigurări. Evenimentul s-a desfășurat conform așteptărilor mele. Este prima ediție la care particip. Insa, consider ca nevoia de digitalizare in mediul de afaceri conturata mai accentuat de către criza Sarscov-2, lasa o amprenta uriasa in mediul economic,  astfel am luat hotărârea de a participa la acest eveniment. Invitații au fost specialiști care sunt cei mai in masura sa răspundă la întrebările adresate si care au putere de a face schimbări în modul de dezvoltare a digitalizari in mediul de afaceri și inclusiv in domeniul asigurărilor. Prin digitalizarea domeniului de asigurări, cetățenii vor avea o paleta mai larga de informații intr-un timp real, pentru ca la final cetățenii sa fie mulțumiți de calitatea informațională si rezolvarea mai rapida a nevoilor lor. Consider ca acest eveniment a punctat tot ceea ce voiam sa aflu, mai precis: cum vom putea sa aducem digitalizarea intr-un mod mai rapid și de calitate acesteia pe piața economica și ce resurse deținem in prezent pentru a face posibila aceasta schimbare? - Ioana Radu

 

Digitalizarea este astăzi aproape la fel de populară pe lista de obiective a companiilor, precum este și inovația. Digitalizarea promite numeroase oportunități și beneficii: de la optimizări de procese, la creșteri ale productivității și reduceri de costuri. Apoi, pe măsură ce generațiile de utilizatori și de cumpărători se schimbă, se tranformă și comportamentele acestora: nativii digital preferă și pretind un alt tip de experiență. Ca și utilitate și element de noutate, prezentarea din 11 februarie, este un pas mare către normalitate. Avem resurse umane care sa implementeze proiecte importante privind digitalizarea in toate domeniile strategice ale României. - Cosmin Sandu BĂDELE

 

-

 

 

Co-organizator

d

 

AGENDA EVENIMENTULUI

 

Data : 11 februarie 2021

Moderatori: Daniel APOSTOL & Elena CRISTIAN 

 

10.00-12.00 Panel I: Digitalizarea asigurărilor-prioritate ZERO!

Teme panel 1:

  • Digitalizarea în asigurări.  Gestionarea activitaţilor curente  de către companiile prezente în piaţă
  • Prioritățile legislative care vor facilita împlementarea sistemelor digitale în asigurări
  • Perspectiva pieței de profil, păreri pro si contra. Beneficii versus pierderi. Orizontul de timp în care piața asigurărilor din România se poate alinia la tendințele europene în materie
  • Care este efectul implementării sistemelor digitale în activităţile curente ale asigurătorilor şi brokerilor?
  • Care este răspunsul entitaţilor reglementate din asigurări cu privire la escaladarea numărului de incidente cibernetice?
  • Tendințele piaței asigurărilor în 2021

Vorbitori:

  • Nicu MARCU - Președinte Autoritatea de Supraveghere Financiara;
  • Ciprian Sergiu TELEMAN - Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării;
  • Marius HUMELNICU - Președinte Comisia pentru pentru comunicații și tehnologia informației - Senatul României;
  • Ioan-Sabin SĂRMAȘ - Președinte Comisia pentru Comunicații și Tehnologia Informației - Camera Deputaților;
  • Alin CHITU - Secretar de Stat Ministerul Finanțelor Publice;
  • Valentin IONESCU - Președinte Consiliul Director al Institutului de Studii Financiare; prezentare aici
  • Adrian MARIN - Președinte Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România -UNSAR;prezentare aici
  • Dorel DUȚA - Președinte Uniunea Națională a Societăților de Intermediere si Consultanta in Asigurări din Romania (UNSICAR);
  • Mugur DILGARU - Manager clienți, certSIGN;
  • Paul ZARZARĂ - Membru Board UNIQUA Asigurări;

12.00-13.00 Panel II: Educaţia financiară – perspective pentru anul 2021
 

Teme panel 2:

  •   Educația financiară-perspective pentru anul 2021
  •   Recomadările OECD privind educația financiară fac referire la implementarea unui plan unitar de măsuri și instrumente naționale privind modul în care educația financiară și formarea profesională pot sprijini reziliența financiară a consumatorilor. Care este strategia României în acest sens?
  •  Pârghiiile prin care poate fi crescut gradul de educație financiară în rândul tinerei generații. Planurile Ministerului Educației/ Universităţilor/ mediului de afaceri în acest sens.

Vorbitori:

  • Sorin CÎMPEANU - Ministrul Educației;
  • Nicoleta RADU - Director General PAID România;
  • Adriana GRECU - Președinte Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare din România (PRBAR);
  • Alexandru CIUNCAN - Director General UNSAR, Membru Consiliul Director al Institutului de Studii Financiare;
  • Marian SIMINICĂ - Director Executiv Institutul de Studii Financiare;


Contact
evenimente@isf.ro

 

 

 

 

Nicu Marcu

Prof.univ.dr. Nicu MARCU
Președinte

ASF

 

 

Nicu MARCU, Președinte ASF- În luna iunie 2020, domnul Nicu Marcu a fost numit de către Parlamentul României Preşedinte al Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Ca Preşedinte al ASF, are și calitatea de membru al Comitetului Naţional pentru Supraveghere Macroprudențială (CNSM). Experiența profesională a domnului Nicu Marcu include poziții cu atribuții de conducere și coordonare precum Vicepreședinte al Curții de Conturi a României (CCR), Secretar general și Director al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). De asemenea, domnul Marcu a mai deținut funcțiile de Președinte al Consiliului Național de Integritate, de Director general al Direcţiei Generale Buget-Finanţe şi Fonduri Europene în Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale. Domnul Nicu Marcu a condus, în calitate de Preşedinte, și activitatea Comisiei pentru învăţământ, ştiinţă, tineret şi sport din Camera Deputaţilor. Cu o activitate didactică și de cercetare de 20 de ani în domeniul învăţământului universitar economic, domnul Nicu Marcu a deținut poziția de Prorector și apoi membru în Senatul Universității din Craiova, fiind în prezent profesor al Academiei de Studii Economice din București și Director al Școlii Doctorale Economie II din cadrul Academiei de Studii Economice Bucureşti. Licențiat în Științe Economice și în Drept, domnul Nicu Marcu este Doctor în contabilitate. Este autor și coautor al mai multor cărți și articole publicate în reviste de specialitate, atât din țară cât și din străinătate.

 

Sorin CÎMPEANU
Ministrul Educației

 

Sorin CÎMPEANU este ministru al Educației din 23 decembrie 2020, în guvernul condus de Florin Cîțu. Este Rector al Universității de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti – Facultatea de Îmbunătăţiri Funciare şi Ingineria Mediului. Domnul Sorin Cîmpeanu a fost inginer proiectant la Institutul de Studii și Proiectări pentru Îmbunătățiri Funciare din 1991 până în 1992 și coordonator al Centrului Experimental Periș-Ilfov, din cadrul USAMV între 1992 și 1999. După obținerea titlului de doctor în anul 2000, domnul Cîmpeanu a devenit conferențiar în cadrul USAMV și professor, în anul 2006. Este Vicepreședinte al centrului de excelență în cercetare – BIOTEHNOL, și deține această funcție din 2003. Din 2012, este membru corespondent al Academiei de Științe Tehnice din România, membru corespondent al Academiei de Științe Agricole și Silvice și secretar general al Consiliului Național de Atestarea Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare, iar din 2013, președinte al Consiliului Național al Rectorilor din România. 

Ciprian Sergiu TELEMAN
Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării

 

Ciprian-Sergiu TELEMAN, este antreprenor, cofondator al aplicației de contabilitate-finante Max Business and Accounting, dedicată întreprinderilor mici si mijlocii iar din anul 2006 este consultant în cadrul companiei Time Manager International (TMI), una dintre cele mai mari firme de training și consultanta din lume. Și-a început cariera ca cercetator științific, fiind atras de partea fundamentală a cercetarii, mai ales cea conexă utilizării tehnologiei informației. A condus programe de cercetare bazate pe modelarea proceselor fizico-matematice, a participat la proiecte europene de cercetare, fiind parte a unor echipe internaționale. În paralel cu activitatea științifică, a participat, timp de zece ani, la proiecte aplicative din zona tehnologiei informației la interferența cu cea educațională, derulate sub egida Ministerului Educației sau a unor companii private. În ultimii ani a activat în domeniul consultanței de afaceri destinată investitorilor străini în România, în special în aria dezvoltării resurselor umane, conducând numeroase programe de training.

Ioan-Sabin SĂRMAȘ
Președinte Comisia pentru Comunicații și Tehnologia Informației - Camera Deputaților

 

Ioan-Sabin SĂRMAȘ a urmat cursurile Univesității Tehnice din Cluj-Napoca, în perioada 2004-2009, devenind inginer diplomat în telecomunicații. Ulterior, începând cu noiembrie 2009, timp de 3 ani, a urmat cursurile doctorale în telecomunicații ale aceleiași universități. De asemenea, în anul 2009, a urmat stagiul de cercetare în cadrul programului Erasmus la Vrje Universiteit din Bruxelles, Belgia. Începând cu anul 2012, domnul Sabin Sărmaș a fost implicat într-o serie de proiecte de digitalizare din diverse industrii precum HoReCa, mass-media, turism, tineret și cultură. Anul 2016 a fost cel în care și-a fondat propria companie de servicii software development, Cicada Tehnologies, devenind astfel cunoscut în domeniul său de activitate. Printre proiectele în care a fost implicat se numără cele din domenii precum loT(the internet of things), financiar, automotive, telecomunicații, aeronautic. Domnul Sabin Sărmaș a fost consilier local în Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, perioadă în care s-a implicat activ în soluționarea problemelor comunității, reprezentând un sprijin pentru tinerii din municipiu și devenind un politician valoros la nivel local.

Marius HUMELNICU
Președinte Comisia pentru comunicații și tehnologia informației din Senatul României

Marius HUMELNICU este absolvent al cursurilor de master "Drept și Administrație Publică Europeană" în cadrul Facultății de Drept, Universitatea "Danubius" Galați. În anul 2015, a absolvit  studiile de master "Siguranța și performanțele circulației rutiere", Facultatea de Mecanică din cadrul Universității "Gheorghe Asachi" din Iași. A mai ocupat funcțiile: Consilier - Șef cabinet deputat "Camera Deputaților", Consilier local în cadrul Primăriei Galați. De asemenea, a fost si secretar de stat în Ministerul Transporturilor, in anul 2015.
 

Valentin Ionescu

Valentin IONESCU    Președinte ISF
Director General- Direcția Generală Asigurări,
ASF

Valentin IONESCU- Președinte al Institutului de Studii Financiare și Director General al Direcției Generale Asigurări din cadrul ASF. A activat timp de 18 ani în diverse companii private din țară și străinătate, în domeniul investițiilor în piața de capital. A ocupat în cadrul ASF poziția de Director al Direcției de Strategie și Stabilitate Financiară. A mai ocupat funcția de Director al Direcției de Supraveghere Integrată (2013 - 2014) si de Director ai Direcției Autorizare Reglementare Asigurări (2017-2019). Activitatea profesională mai include poziții precum cea de Director General al Bursei de Valori București, de Membru în CA la Sibex, SIF Moldova (2012 - 2013) și de Președinte CA al Depozitarului Central, dar și experiență internațională - Euro Invest Bank Gmbh Austria (Head of Sales, 2009 - 2010) şi Wood&Co Cehia (Senior Sales Trader, 2007-2009). Domnul Valentin Ionescu a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de Comerț, are un MBA de la CNAM Paris, un Master in dezvoltarea întreprinderii de la ASE și Diploma în Finanțe de la George Town University US. Este membru activ în diverse comitete ale ESMA și EIOPA. Participă ca invitat la ședințele CNSM. A absolvit Institutul Aspen, iar la Joint Vienna Institute a urmat cursurile „Financial Sector Surveillance" si „External Vulnerabilities and Early Warning Exercise". A publicat articole si opinii de specialitate in diverse publicații din tara si străinătate si a fost intervievat de Bloomberg cu mai multe ocazii.

 

Marian Siminica

Prof.univ.dr. Marian SIMINICĂ
Director Executiv ISF

 

Prof.univ.dr. Marian SIMINICĂ -Director executiv al ISF și profesor universitar doctor la Universitatea din Craiova, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, susține cursuri la disciplinele Analiză economico-financiară și Diagnosticul financiar al firmei și este conducător de doctorat în domeniul Contabilitate. Are o experiență bogată în managementul universitar, ocupând funcția de Prodecan al Facultății (2008 – 2012), responsabil cu cercetarea științifică și asigurarea calității învățământului, precum și pe cea de Decan, în perioada 2012 – 2016. A fost Vicepreședinte al Consiliului Director al Asociației Facultăților de Economie din România (2012-2016). Este membru al mai multor asociații profesionale din domeniul economic, respectiv: expert evaluator ANEVAR, fiind Secretar General al asociației în perioada 2016-2017; expert contabil, membru CECCAR; consultant fiscal, membru CCFR. Din anul 2014 este Vicepreședinte al Societății Române de Analiză Economico - Financiară (SRAEF). Din anul 2017 este membru al Comisiei CNATDCU ”Științe Economice și Administrarea Afacerilor”, iar din anul 2018 membru al Comisiei de experți permanenți ARACIS, contribuind la evaluarea externă a numeroase programe de studii de licență și masterat din domeniul economic. Are o vastă experiență în activitatea de cercetare științifică concretizată în publicarea a 7 cărți și manuale universitare, peste 60 articole în reviste de specialitate, dintre care 12 articole în reviste indexate Web of Science cu AIS nenul, participarea la conferințe naționale și internaționale, participarea la contracte de cercetare științifică ca director de grant sau membru în echipa de cercetare. Este recenzor pentru mai multe reviste indexate Web of Science și membru în comitetul de redacţie pentru mai multe reviste indexate în Baze de Date Internaționale. Direcțiile principale de cercetare sunt: performanțele financiare și riscurile întreprinderilor; analize economico-financiare sectoriale; modele de cercetare a comportamentului întreprinderilor.

 

nr

Nicoleta RADU
Director General - PAID România

Nicoleta RADU, Directorul General al  PAID România (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale), este un profesionist cu peste 20 de ani de experiență managerială și antreprenorială în diverse domenii de activitate. Doamna Nicoleta Radu se află la conducerea PAID de peste 8 ani, perioadă în care a reușit să reorganizeze compania astfel încât aceasta să își îndeplinească mai bine menirea de o importanță strategică pentru România – aceea de a le oferi proprietarilor de locuințe capacitatea de reconstrucție după un dezastru natural. În prezent, sub conducerea doamnei Nicoleta Radu, PAID are cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est, în valoare de 1 miliard de Euro. Doamna Nicoleta Radu este absolventă a Institutului Politehnic din București și are o diplomă de Master în domeniul “Spațiul Public European”, după ce a urmat cursurile Facultății de Administrație Publică din cadrul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative București.

Adrian MARIN
Președinte, UNSAR
CEO, Generali Romania

Adrian MARIN s-a alaturat echipei Generali în 1996 ca underwriter și a deținut ulterior numeroase poziții de management în interiorul companiei, de la subscriere până la daune, acumulând astfel o experiență aprofundată a proceselor-cheie ale unei companii de asigurări. În 2008 a fost numit în Directorat, ca Director Executiv, iar din 2011 a preluat pozitia de CEO al Generali România. Începând cu 2014, domnul Adrian Marin a devenit și Președinte al Consiliului de Supraveghere al Generali Pensii. Datorită unei implicări active și îndelungate în cadrul Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, în 2016 a fost ales în funcția de Președinte al acesteia.

Adriana GRECU
Președinte
PRBAR

 

Adriana GRECU - Cu o experiență profesională de 24 de ani în domeniul asigurărilor, însumând peste 16 ani în poziții middle și top management, doamna Adriana Grecu a activat în zona brokerajului de asigurări, fiind implicată în proiecte pentru clienți mari din categoria corporate, programe de asigurare internaționale și proiecte speciale de asigurare și reasigurare. Începând cu 2015, ocupă poziția de CEO al Aon România,  contribuind la creșterea cifrei de afaceri a operațiunii cu 40%, precum și la o îmbunătățire considerabilă a profitabilității și al nivelului de engagement al angajaților. Promovează un leadership consultativ, bazat pe feedback și puterea exemplului, cu focus pe crearea și dezvoltarea unui mediu de lucru în care se cultivă valori precum integritatea, asumarea responsabilă atât a succeselor cât și a insucceselor, înțelegerea și integrarea unor concepte precum inteligența emoțională și socială. Vicepreședinte al P.R.B.A.R. începând cu anul 2019, contribuie la strategia și misiunea organizației din perspectiva brokerului de asigurare corporate, pentru crearea unui echilibru constructiv în cadrul grupului, spre beneficiul tuturor categoriilor de clienți. Începând cu 15 ianuarie, doamna Adriana Grecu este Președinte al P.R.B.AR.

 

Dorel DUȚĂ
Președinte
UNSICAR

Dorel DUȚĂ este președinte al UNSICAR, începând din decembrie 2017, și este reprezentatul pieței financiare non bancare în Colegiul de Coordonare al Entității de Soluționare Alternativă a Litigiilor SAL-FIN. Are o bogată experiență în industria de asigurări, în care activează de 25 de ani. Este absolvent al Facultății de Drept, deține un certificat de management obținut la The Open University Business School și are o serie de cursuri de specializare în domeniul asigurărilor. Începând din anul 2000, a devenit asociat și director la Hobbit Broker de Asigurare, compania specializată pe zona coporate.

Alin CHITU
Secretar de Stat, Ministerul de Finanțe

Alin CHITU - În cursul lunii ianuarie 2021, a fost numit Secretar de Stat în Ministerul Finanțelor, responsabil de politica fiscală, fiind specializat în consultanță fiscală, în fuziuni și achiziții, anterior desfașurându-și activitatea în poziția de consultant fiscal în cadrul firmei de avocatură, Țucă & Zbârcea & Asociați.  Este absolvent al Academiei de Studii Economice, deținând funcția de Membru Board al Imprimeriei Naționale. În trecut, domnul Alin Chitu a fost director în cadrul firmei Deloitte România și expert la Banca Mondială. În perioada 2007-2012 a fost manager în cadrul companiei KMPG.

Paul ZARZĂRĂ
Membru Board UNIQA Asigurări

Paul ZARZĂRĂ are o vastă experiență internă și internațională, acumulată în cadrul companiei UNIQA Asigurări, unde a fost promovat recent ca Membru Directorat, din poziția de Director Daune, a unei alte companii de asigurări din top 5, două bănci importante din România și la nivel internațional, în cadrul unei corporații globale care furnizeaza servicii de transformare digitală și optimizare a proceselor de business. A condus și implementat cu succes o serie de proiecte importante pentru transformarea digitală a companiei UNIQA Asigurări, redefinire a arhitecturii echipelor și a modului de lucru, în special în zona de management al daunelor, inovatoare la nivelul pieței asigurărilor din România și nu numai, cu impact semnificativ în ceea ce privește îmbunătățirea experienței clienților și beneficiarilor de servicii de asigurare.

-

Mugur DILIGARU
Manager clienți, certSIGN 
 


 

Mugur DILIGARU are o experiență de peste 15 ani în vânzări în domenii diverse, dintre care ultimii 10 ani au fost dedicați vânzării de soluții IT, mai specific vânzării soluțiilor de servicii de încredere (semnătură electronică, marcă temporală, sigiliu electronic) în cadrul companiei certSIGN. Pe lângă coordonarea procesului de vânzare, domnul Mugur Diligaru asigură și consultanță la client pentru contractele semnate de companie. Soluțiile propuse clienților sunt obținute în urma discuțiilor cu echipele tehnice sau de pre-sales interne, precum și cu echipa tehnică a clientului. certSIGN, companie 100% românească, este cel mai important și cel mai activ furnizor de servicii de încredere din România, certificat în conformitate cu Regulamentul eIDAS. certSIGN furnizează, de asemenea, soluții de identificare și protejare a identității în mediul digital prin tehnologii blockchain, soluții de securitate cibernetică și servicii de arhivare electronică cu valoare legală.

 

 

Alexandru CIUNCAN
Director General
UNSAR

Alexandru CIUNCAN are o experiență de peste 18 ani în domeniul asigurărilor și pensiilor private în Europa Centrală și de Est, cu expertiză în mod special în zona de business conduct, reglementare, protecția consumatorului, media și jurnalism financiar. Începând cu septembrie 2018, domnul Alexandru Ciuncan ocupă poziția de Director General al UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România, iar din august 2019 este Membru în Consiliul Director al ISF-Institutul de Studii Financiare. Între 2013 și 2018, domnul Ciuncan a fost membru al IRSG și al OPSG, cele două grupuri de Stakeholderi din cadrul EIOPA - Autoritatea Europeană de Supraveghere în Asigurări și Pensii Ocupaționale, participând la elaborarea și dezbaterea unor acte legislative cu impact pe termen lung asupra industriilor asigurărilor și pensiilor private. În același timp, a deținut funcțiile de Secretar General al APPA - Asociația Pentru Promovarea Asigurărilor – ONG-ul care a dezvoltat primele campanii naționale de informare și educare a consumatorilor - și de Managing Partner al XPRIMM, o companie românească de media specializată în industria de asigurări din CEE și SEE. Domnul Alexandru Ciuncan a urmat cursurile Facultății de Management din cadrul Academiei de Studii Economice București, deține un Certificat Profesional în Management (OPEN University Business School, UK) și este licențiat PMP-Project Management Professional și ACP-Agile Certified Professional (Project Management Institute, USA).

1